FCA 2011 Jaaroverzicht (3): ‘als een natte wind over een doffe zandweg’

Over het jaaroverzicht. Waar waren we inmiddels gebleven? Het jaar was immers nog niet afgelopen. In deel 3 pakken we de draad weer op, en gaan we verder met de periode na de frauduleuze tourpool.

Hoewel wielrenners meestal de winter als ‘komkommertijd’ benoemen, komen ook de zomermaanden juli en augustus hiervoor in aanmerking. Voor een club louter bestaande uit fanatieke amateurs met drukke gezinslevens, is de zomertijd natuurlijk ook de periode om wat gas terug te nemen. Toch kruipt het bloed bij een aantal van de leden daar waar het niet gaan kan, en dit resulteerde in stiekeme deelnames aan wat rondjes om de kerk. Zo zagen we Willy, Geert-Jan en Henry aan de start verschijnen bij de wielerronde van Stramproy.

Ook zagen we traditiegetrouw onze coureurs deelnemen aan de ronde van Boekel. helaas kregen zij gelijk medegedeeld dat dit de laatste keer zou zijn. De organisatie stopt er mee. Spijtig! Niettemin stonden een vijftal heren (Willy, Rob, Roel, Joost en Geert-Jan) aan de start, waarbij youngster Rob het beste resultaat behaalde: 4e na een middagje sleuren in de kopgroep. Niet veel later mocht Rob in de ronde van Bemmel wederom de oneerbare premie ophalen voor een 4e plek (echter, ondergetekende zou ‘m maar al te graag eens ophalen!). Samen met Joost, Henry en broerlief Roel hadden zij er aan het einde van de zomer toch nog maar eens een koersje aangeplakt.

In september werd weer ouderwets volop gekoerst. Allereerst behaalde Hans een knappe uitslag bij masters 50+ in de Omloop van de Heidehof: 5e. Bij de masters 40+ waren er mooie resultaten voor Geert-Jan (6e) en Willy (8e). Bij de amateurs werd voor het ploegenklassement samengewerkt met WV Schijndel, en met dit ploegje behaalde ze een 5e plek in dit klassement.

Een paar dagen later was het dan tijd voor het sportieve hoogtepunt van het seizoen – althans voor Jeroen – het FCA clubkampioenschap. Ook dit jaar werd dit verreden middels een koppeltijdrit, en het was dan ook afwachten wie de pech had om Jeroen op sleeptouw te moeten nemen. Zoals het hoort werd dit door het lot bepaald, en nu bleek Henry de ongelukkige. Op het menu stonden 2 ronden van 10 km. Al snel werd duidelijk dat het een tweestrijd ging worden tussen de koppels Van geffen/Castelijns en Aelmans/Peters. Uiteindelijk wisten Van Geffen/Castelijns de winst te pakken (26,29) met een ruime marge op Aelmans/Peters (26,46) en Schut/Arts (27,49). Wederom een geslaagd clubkampioenschap. Noot van de webmaster: ondanks ontbreken van keiharde bewijzen gonst het gerucht over omkoping van de jury door het winnende koppel!!!

In de ronde van Uden behaalde Rob nogmaals een 4e plaats. Terwijl ook Joost en Roel daar in de top-20 werden geklasseerd. Daags na de ronde van Uden trokken Rob en Roel naar Uithoord voor de plaatselijke wielerkoers. Ditmaal slaagde Rob er wel in om een plek op het podium te bemachtigen. Hij werd 3e, terwijl broer Roel naar een verdienstelijke 7e stek reed.

Niet veel later stond er voor een aantal clubleden weer een koppeltijdrit op het programma. Ditmaal in Arcen. Joost behaalde met zijn maatje Maikel de Koning een 4e plaats in de categorie 40-. Hans(!) en Ferry werden in diezelfde categorie 7e. Geert-Jan werd samen met Johan Verheijen 5e bij de 40+ categorie.

Het slotstuk van het seizoen werd gevomd door de koersen in Wernhout en het Belgische Lommel. In Wernhout streden Joost, Henry, Roel en Rob voor een mooi resultaat, maar meer dan een 10e plek zat er helaas niet in. In Lommel werd het seizoen afgesloten door Willy, Geert-Jan, Henry en Joost. Er gingen geen bloemen mee naar huis, maar een bezoek aan het plaatselijke frietkot diende als een meer dan voortreffelijke pleister op de wonde.

Met de koers in Lommel werd het einde van wederom een prachtseizoen ingeluid. Met een leuk, spontaan clubje zijn we er toch weer in geslaagd om een succesvol en plezierig seizoen te beleven. Ook in 2012 zullen we er weer staan. Dank gaat uit naar onze sponsorenm die dit allemaal weer mogelijk hebben gemaakt. Natuurlijk vergeten we ook al onze fans en volgers niet. Zonder jullie aanmoedigingen wordt het een stuk moeilijker presteren. Tenslotte dank aan de renners-vrouwen, die er toch maar weer voor zorgen dat het vieze rennerszweet uit onze prachtige kleding wordt gewassen. Allen bedankt, op naar een nieuw seizoen.

Volg ons ook in 2012 op Twitter: @fcacyclingteam