NK Masters KNWU Eindhoven

Henry en Joost stonden namens FCA aan de start bij de 40+. Volgens de jury aan de inschrijftafel zou worden opgesteld door loting. Bleek dus niet het geval te zijn, en dus een start achteraan een peloton van 100+ renners. Langzaam opschuivend, gaten dichtrijdend, kwam bij Henry de man met de hamer langs. Een gaatje teveel om dicht te rijden. Hij bleef wel rijden, tot het moment dat de jury zijn groepje uit koers haalde. Henry werd als 57e geklasseerd. Bij Joost kwam diezelfde klap rond kilometer 48. Hier kon een groepje ontstaan, en doorrijden naar de finish. Toen in de laatste ronde daar de snelheid eruit ging reeds Joost weg, en kon als 39e finishen.
Later in de middag was het de beurt aan de Masters 30+. Bij deze categorie Dik, Nick en Roel voor FCA aan de start. Ook Dik ging er van uit dat er opgesteld zou worden door loting, maar niets was minder waar. Samen met Roel stond hij achteraan. Meteen na de start volle bak. een kopgroep van drie reed al meteen weg. Toen daar later 4 renners bij aansloten, was de slag geslagen. Nick reed attent voorin het peloton mee. Hij ondernam een ontsnappingspoging, maar kreeg geen steun en werd dus weer door het peloton opgeslokt. Een peloton waarbij de poort achteraan volledig open stond. Een deel van het parcours met veel bochten en dus volop interval, een ander deel waar de wind vrij spel had. Dik had alle moeite om aansluiting te houden en moest het uiterste van zijn wilskracht vergen. Aan Roel’s wedstrijd kwam abrupt een eind door pech, net toen de ronde vergoeding op 10 ronden voor het einde gedaan was.
De finale brak aan, met een kopgroep van 7 en daarachter een peloton, gedecimeerd tot slechts 25 man (van de 100 starters). Bij Nick was inmiddels de tank aardig leeg, en Dik telde met smart de ronden af. In de laatste ronde bracht Nick Dik naar voren van de groep, die zo uit het gedrum kon blijven en naar de 7e plek van de groep sprintte, 15e in de uitslag. Nick volgde kort daarna op de 22e plek. Met slechts 32 geklasseerde renners op 100 starters met recht een harde koers!